
היו היה פעם, לפני שנים רבות, כאשר מנוע תלת-מימדי היה רק חלום רטוב, חברת משחקים בשם Westwood. יום אחד הוציאה Westwood משחק אסטרטגיה חדשני יחסית לתקופה, העונה לשם Command & Conquer. המשחק נתן לשחקן אפשרות לפקד על אחד משני צבאות יריבים: ה- GDI שומרי החוק או קבוצת הטרור העולמית NOD. בנוסף לקטעי מעבר מצולמים ברמה הוליוודית, הביא עמו C&C משחקיות ממכרת ביותר שכבשה בקלות את ליבו של כל גיימר חובב אסטרטגיה מצוי. זמן מה אחר כך, הוציאה Westwood את משחק ההמשך , Command 8& Conquer: Tiberian Sun, ואת חבילת ההרחבה FireStorm.
לפתע, נתקלה Westwood בקשיים כלכליים, ובין רגע סופחה תחת חסותה של מקור כל הרוע בעולם הגיימינג, חברת EA הידועה לשמצה. בכך היה נדמה כי נגוזה התקווה למשחק שלישי בסדרה המהוללת, שהפכה למיתוס בו נהגו גיימרים להרהר כדי להיזכר בימים הטובים הללו.
בניגוד לכל הציפיות, ב- 26 למרץ 2007 נחת לו Command & Conquer 3: Tiberium Wars על מדפי חנויות המשחקים בעולם, וכל העיר שמחה וצהלה. לשם שינוי, EA עשתה מעשה אחד טוב והחליטה להקים לתחייה את הסדרה האהובה, שרבים כבר כמעט ושכחו מקיומה.

תמונת המצב המוצגת בפנינו בתחילתו של Tiberium Wars היא כזאת: העולם מחולק למספר אזורים, המקודדים לפי שלושה צבעים ? אדום, צהוב וכחול. האזורים האדומים נחשבים לשטחים "מתים" בפני האנושות מאחר שהם לא מסוגלים עוד לתמוך בחיי אדם, זאת באשמת הטיבריום, היסוד הירקרק שהגיע מהחלל ומרעיל את כל מה שנמצא בסביבתו. האזורים הצהובים מאפשרים תנאי מחיה נחותים, ושם ארגון ה- NOD יושב באין מפריע ומגייס תומכים חדשים לשורותיו. האזורים הכחולים הם שטחים הנקיים מטיבריום, ושם ה- GDI שומרים על שאריות הציביליזציה האנושית ששרדה את המלחמות החוזרות ונשנות בין הצדדים. המשחק מתחיל כאשר NOD, בראשותו של המהפכן קיין, מפוצץ תחנת חלל של GDI ומתקיף את השטחים הכחולים, ובכך גורר את העולם למלחמת הטיבריום השלישית.

הפשטות של C&C3 וקצב התקדמותו המהיר הם בין הדברים שגורמים למשחק להיות כל כך מלהיב, כיפי וממכר, בניגוד למשחקים מורכבים יותר בז'אנר שנתקלנו בהם לאחרונה, כגון Company Of Heroes. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לאסוף מספיק טיבריום, לבנות צבא טנקים ענק ולהסתער על האויב תוך כדי שמירה על שלמות הבסיס שלך. בשביל אלה שאולי יחשבו שזו משחקיות שטחית מדי, נוספו לכל צד במשחק יכולות מיוחדות. למשל, NOD מסוגלים להחדיר חוליית קומנדו רכובה על דאונים הישר לתוך בסיסו של היריב על מנת לחבל במבנים או לדלל את שורות חי"ר האויב בזריזות. כדי לפלפל את העניינים עוד יותר, יש לשני הצדדים "נשק יום הדין" הזורע הרס רב מאוד במקום פגיעתו, אך מצד שני יוצר מעין מירוץ מאולץ בו הראשון ללחוץ על הכפתור האדום יהיה בעל היתרון המכריע בקרב.
"Welcome back, commander"
Tiberium Wars לוקח את הנוסחה של המשחקים הקודמים ומשפר אותה. למשל, בניגוד למשחקים הקודמים בהם היה ניתן לבנות רק יחידה או מבנה בודד בזמן נתון, ב- Tiberium Wars בנייה של כמה מפעלי ייצור טנקים יאפשר יצירת כמה כלי רכב במקביל. כנ"ל גם לגבי אימון חיילים ובניית מבנים.
שיפור נוסף הוא בממשק המשתמש. בעבר על מנת להפעיל יכולת מיוחדת של יחידה או מבנה היינו צריכים ללחוץ על היחידה עצמה במסך. לעומת זאת, ב- Tiberium Wars ישנו תפריט נפרד בפינה, בו מסודרות היכולות של האובייקט בלי להסתבך עם לחיצות מיותרות. כמו כן, בתחתית המסך ישנו תפריט לעיצוב התנהגות היחידה, המכיל אופציות כגון שמירה על נקודה ספציפית, נסיגה תוך כדי ירי או הסתערות חסרת מחשבה על כוחות האויב.

מצד שני, העובדה ש- Tiberium Wars משתמש בנוסחה הישנה היא גם חרב פיפיות. המשחק מציג הרבה מאוד דברים שכבר ראינו בעבר: הטנק המוסווה של NOD? יש. מסוקי Orca ל- GDI? יש. בקיצור, הדבר יוצר מעין תחושה של Been there, done that בגלל מיחזור של הרבה אלמנטים שונים מהמשחקים הקודמים. גם המשימות לא מרעננות יותר מדי, ומתחלקות כרגיל לקרבות של בסיס מול בסיס, משימות עם כוח מצומצם, משימות עם הגבלת זמן וכל שילוב אפשרי ביניהן.
ככל הנראה, EA חשו גם הם ש- C&C3 עומד להיות אותה גברת בשינוי אדרת, והוסיפו צד שלישי למערכה ? ה- Scrin, צבא של חייזרים הפולשים לכדור הארץ למוד הקרבות כדי לנצל את מלאי הטיבריום המפוזרים עליו. הצד החדש מציג יחידות חדשות לגמרי, החל מנחיל חייזרים שיקרע חי"ר אנושי לחתיכות, רכבים תלת-רגליים מצויידים בלייזרים הישר מהסרט "מלחמת העולמות" ועד לחלליות קרב עצומות, כמו ה- Mothership, שאמנם איטית להחריד אך בירייה בודדת מסוגלת להחריב לפחות כמה בניינים. על ה- Scrin תוכלו לפקד בקמפיין נפרד אחרי שתסיימו את אלה של NOD ו- GDI, ולחסרי הסבלנות שביניכם תמיד יש את ה- Skirmish.
ואם כבר הזכרנו את אופציית ה- Skirmish, בוודאי תשמחו לדעת כי האישיות של ה- AI נגדו תשחקו ניתנת לכיוון לפי רצונכם. רוצים שה- AI יקח את הזמן? אין בעיה. אולי שהמחשב ימהר לתקוף אתכם ראשון? גם זה אפשרי. עם כל בחירה של אישיות ה- AI תוכלו לבחור גם את רמת הקושי, הנעה בין קל בשביל שחקנים מתחילים לבין ברוטאלי בשביל המזוכיסטים שבינינו. המערכת החדשה יוצרת גיוון במשחקי ה- Skirmish, הדבר המביא להארכת אורך החיים של C&C3, בעיקר למען אלה שכבר סיימו את הקמפיין ושמשחק ברשת הוא לא הקטע שלהם.

רק משתבח עם הזמן, ממש כמו יין
בימינו, כשגרפיקה תלת-מימדית היא חובה בכל משחק, C&C3 לא שוכח להתעדכן. מדובר בפעם הראשונה שמשחק C&C כלשהו משתמש במנוע תלת-מימד, והוא עושה זאת ? ובגדול. אנימציות חלקות, פיצוצים מרהיבים, יחידות ומבנים תלת-מימדיים... קשה יהיה לא להיסחף בתיאורים עד כלות הנשמה. יותר פשוט יהיה לצלוח את המשימה הראשונה בקמפיין של ה- GDI, להשתמש בתותח ה- ION נגד בסיס האויב ? ולהנות משלל האפקטים והפיצוצים המרהיבים. תמונה אחת, או ליתר דיוק אנימציה אחת, שווה אלף מלים. כמובן שלגרפיקה הזאת יש מחיר ? המשחק כבד מאוד, ואם המחשב שלכם לא חזק מספיק תאלצו לשחק על הגדרות נמוכות.
הבה לא נשכח גם בתחום הויזואלי את קטעי המעבר המצולמים, שגם הפעם שומרים על רמת הפקה גבוהה. בין אם תשחקו עם ה- GDI או עם NOD, קטעי המעבר עוזרים לשחקן להיכנס לאווירה ומשדרים תחושה שאתם לוקחים חלק ממשהו גדול, משהו שישנה את העולם כולו ויכתב בדפי ההיסטוריה. חברת EA לא חסכה בהוצאות וליהקה שחקנים מקצוענים, חלקם מוכרים מסדרת המד"ב המפורסמת "באטלסטאר גלקטיקה" המשודרת בימים אלה בערוצים של Yes.
מבחינת האודיו אין הרבה מה להגיד. היחידות השונות, שבלחיצה או במתן פקודה יזרקו משפט כזה או אחר לאוויר, מדובבות ברמה משביעת רצון. פס הקול של קטעי המעבר עשוי היטב והמנגינות המלוות בזמן המשחק מנסות להכניס את השחקן לאווירה הנכונה בהתאם למצב בשדה הקרב. במשפט אחד, האודיו של C&C3 לא רע, אבל גם לא תמצאו את עצמכם שורקים קטעי פסקול באמבטיה.

לסיכום, Tiberium Wars הוא משחק אסטרטגיה נהדר הזכאי בצדק להיות חלק מסדרת C&C ולהוות ממשיך דרכה. אמנם הוא מציג הרבה דברים שכבר ראינו בעבר, אבל מצד שני הוא מביא עמו לא מעט חידושים ושיפורים לסדרה הותיקה. ניתן לומר שהפעם EA עשו את העבודה כמו שצריך, ושהחבר'ה שם יודעים לא רק לעשות חבילות הרחבה לסימס. אורך החיים של C&C3 עומד על בערך כ- 20 שעות, זאת מבלי להתחשב באפשרות למשחקי Skirmish ומשחק רב משתתפים נגד שחקנים אנושיים מרחבי העולם. לדעתי זה משחק חובה לכלל ה"גנרלים" שבינינו האוהבים משחקי אסטרטגיה מהירים בזמן אמת ולמעריצי C&C בפרט, וגם אם אתם לא ממש מסתדרים עם הז'אנר, משימות ה- Tutorial בתחילת הקמפיין של GDI יעזרו לכם להתאקלם במהרה.
צדדים טובים:
צדדים רעים:
אורך חיים טוב, שיפור עצום גרפיקה, קטעי מעבר שלא יביישו סרט קולנוע.חוזר על עצמו, משחק כבד להרצה.
ובמשפט אחד:
קאמבק מכובד לסדרה לאחר שנים של שיממון.
ציונים
9.2
משחקיות:
9
גרפיקה:
9
צלילים:
8
הנאה:
9
אורך חיים:
9
להורדה
Download:
http://rapidshare.com/files/87036577...ane.part01.rar
http://rapidshare.com/files/87039114...ane.part02.rar
http://rapidshare.com/files/87039345...ane.part03.rar
http://rapidshare.com/files/87040322...ane.part04.rar
http://rapidshare.com/files/87040350...ane.part05.rar
http://rapidshare.com/files/87041283...ane.part06.rar
http://rapidshare.com/files/87048620...ane.part07.rar
http://rapidshare.com/files/87052898...ane.part08.rar
http://rapidshare.com/files/87055766...ane.part09.rar
http://rapidshare.com/files/87062735...ane.part10.rar
http://rapidshare.com/files/87065653...ane.part11.rar
http://rapidshare.com/files/87036577...ane.part01.rar
http://rapidshare.com/files/87039114...ane.part02.rar
http://rapidshare.com/files/87039345...ane.part03.rar
http://rapidshare.com/files/87040322...ane.part04.rar
http://rapidshare.com/files/87040350...ane.part05.rar
http://rapidshare.com/files/87041283...ane.part06.rar
http://rapidshare.com/files/87048620...ane.part07.rar
http://rapidshare.com/files/87052898...ane.part08.rar
http://rapidshare.com/files/87055766...ane.part09.rar
http://rapidshare.com/files/87062735...ane.part10.rar
http://rapidshare.com/files/87065653...ane.part11.rar
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה